pondělí 8. července 2019

Volendam

Tak mě po jednom dnu odpočinku čekal zase další výlet - tentokrát do Holandska. Cestovali jsme tentokrát z Ústi nad Labem, takže to bylo méně náročné dostat se na místo odjezdu. 

Opět jsme jeli přes noc a musím říct, že tentokrát jsme měli lepší sedadla... sice opět nahoře ve dvoupatrovém autobusu, ale ihned u schodů, takže jsme si mohli dát nohy nahoru a mohla jsem si nohy i natáhnout. 

První zastávka byla v přímořském městečku Volendam v Holandsku. Byla to nádhera - klid, voda, malinké domečky, lodě... Prostě bych tam vydržela jen tak sedět a nebo se procházet hodiny... Úplně mě to místo nabíjelo energií.

Pak jsme popojeli asi 5 minut do místní sýrárny, kde nám Madeleine řekla něco o výrobě sýrů a pak jsme mohli sýry ochutnat a i si je koupit v místním malém obchůdku. Já jsem taky jeden domu koupila - s bylinkami a medvědím česnekem - ten mi chutnal nejvíc.

V další části farmy nám zase místní mladý muž ukázal, jak se vyrábí dřeváky, řekl nám něco o historii a dozvěděli jsme se, jak se liší jednotlivé dřeváky pro různá zaměstnání a co znamenají různé znaky na dřevácích. Mohli jsme si dřeváky i vyzkoušet a opět zakoupit různé suvenýry ve tvaru dřeváků a tulipánů a větrných mlýnů. Pak už nás čekal jen přejezd do Amsterdamu ... ale o Amsterdamu zase až v dalším článku.

Fotky z Volendamu a z farmy:





































Žádné komentáře:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...